Saya Pendek ヅ‏


ENTRY ABOUT LINKS STUFFS FCBOOK TWITTER ASK.FM NEWER OLDER +FOLLOW

New school...
Hai Assalammualaikum ! wahh , bersawang dah blog aku nii . fuhh fuhh *tiup habuk . korang mesti tertanya-tanya kan mana aku pergi sebab dah lama tak update blog . jengjengjeng *bunyi piano haa ! kalau korang nak tahu aku sekarang dah sekolah dekat sekolah baru . bukan sekolah dato lagi. sekolah apa ? jengjengjeng *bunyi gitar :D aku sekarang sekolah dekat Felda MARA junior Science College Kampus Tun Abdul Razak A.K.A MRSM Felda , Kampus Tun Abdul Razak . aku sebenarnya teragak-agak jugak nak sekolah situu .

first , masa balik kampung dari sekolah dato dalam kereta abah aku tetibe cakap
Abah : Kau tahu tak kau dapat MRSM mana ?        
Aku : MRSM mana ?
 Abah : MRSM kat perak . tak payah lah pergi jauh .
Aku : Jauhnyaa ~~ taknak lah gi .
masa cuti tahun baru cina tu aku pikir2 balik . lama2 aku buat keputusan aku nak pergi jugak sekolah situ . dalam masa setengah hari abah aku and mak aku siapkan segala bende nak pergi maktab . kalau tak hari rabu kene daftar tapi , abah aku mintak tangguh . dia kasi tangguh sampai khamis jee . kedekutt siaaa >< hehe . lepastu hari rabu malamkhamis tu aku gerak . pakcik aku drive naik kereta dia . esok subuh sampai ...

masa mula2 masuk tu aku tak tahu kenapa dgn aku . aku nangis jee . aku tak boleh nak lawan homesick tu . 5 hai aku homesick . aku tak makan tak minum . makan sikit jee . lepastu aku call mak aku aku nak pindah . tapi , mak aku kata tunggu sebulan . haha , lama2 okayy . tapi masa mula2 masuk aku tiap2 hari kawan dgn orang lain . aku asyik kene tinggal jee . aku sabar jee ngan perangai pelik diorg

satu bende yg aku ngan kawan aku tak menyesal sekolah situu sebab ramai abg handsome . hahahaha ^_^ gataiii naa . kjoke >< haaa , aku lupa nak bagitahu korang siapa kawan baik aku kat sana . Her name is Nur Diny Athirah and Norafinna . Diaorg sporting and gilaa2 . diorang ni satu kepala dgn aku . hehe ..

okayy , study kat sini bolehlah tahan . tapi yg peliknya , dekat sekolah dato aku selalu mengantok bila belajar . tapi dekat maktab senang je dpt tangkap belajar and takdalah ngantok sangat . cikgu2 dekat sana pun sporting , okayy , nama pun maktab kan beljar kat sana pun style mcm maktab . tapi takdalah laju mana . sem 1 ni okayy lah kott . ikutkan sem 1 tak belajar . tapi , cikgu taknak ributkan kitorang masa sem 2 nanti cikgu bagi siap2 PBS masa sem1 .

okayy , kalau nak ingatkan balik aku masa mula2 kawan dgn senior jee . hehe.. kenapa ? sebab aku malas layan budak satu batch dgn aku . perangai cam budak2 . menyampah :P Kjoke >< tapi , sekarang diorang sporting lah . bolehlah layan sikit2 dgn diorang . aku mmg jaga2 gilaa cari kawan kat sana . perangai diaorg pelik2 . aku takut terpesong . aku dah janji dekat diri aku aku nak buang perangai lama aku bila stay kat maktab tuu . tapi ada satu bende bad habit tak leyy buang perangai suka ushaa orang . haahaha Kjoke ><

hem .. pasal makanan kat sana ? bolehlah . tapi , lagi sedap dekat sekolah datoo . hihi^_^ lagipun Dewan Makan kat sana tak bersih man pun . hehe .. hemm , sebenanrnya aku pun tak tahu nak cerita apa lagi .

oh okay , haaa ! haha . ehh , aku dah gilaa . ehh , tak2 kalau aku gilaa aku tak masuk maktab k tak masuk maktab :D haa , ada satu minggu tu kitaorg tak belajar . minggu aktiviti . setara semua MRSM kat Malaysia . hari selasa malam rabu tu ada show . nama show tu KTAR got tallent . menatang ape tahh . aku layan jee. enjoy gilaa malam tuu . Abg Aizad main gitar and piano . semua budak fom1 melting . haha , baru main gitar belum nyanyi . start malam tuu semua budak fom1 perempuan k perempuan dok tergila-gilakan dia . aku sekejap je tapi sekarang dah takk . watpe minat org handsome . kang dah dapat ade je yg tak kene . haha ^_^

lepastu ada satu malam lagi . malam keberapa tah BADAR ada buat pertandingan nasyid . malam tu mmg lawak gilaa . asal diorang buat persembahan atas pentas jee diaorg jd bahan gelak aku ngan kawan aku . hehe ... jahat siaaa aku ^_^ tapi , best . mmg malam tuu galak gila bergelak-ketawa :D

lepastu ada satu malam tu ASPURI NIGHT . akak2 ni kata malam tu best . bagi aku biasa2 jee . ngantok adalahh . grrr >< SUMPAH Boring gilaaa ! makanan pun bolehlah . nasi goreng arab . huh -.- tapi , syukur alhamdulillah ada makanan . hehe .. cer ahh scroll ke atas balik tgok gambar aku masa malam tuu . tapi , time tu lepas habis pesta dalam dorm . hehe.. tgh2 malam buta tangkap gambar .

hmm hmm pasal balik kampung . huh -.-mmg penat and menyusahkan . ikutkan aku taknak balik . kehkeh.. mula2 dari maktab naik bas sendiri pergi tanjung malim . lepastu dia dah berhentikan dekat bustop tanjung malim kene jalan kaki pergi ktm . penat gilaaa . lepastu dpd tanjung malim gi KL Central naik komuter . lepastu 6 jam berkampung kat KL Central . bafakkk aihh -.- lepastu 12.30 malam gerak naik ktm ke segamat . kalau tak pukul 11 tapi jadual bertindih . penat gilaa tunggu . dalam ktm tah mamat mana tak masal2 duduk sebelah aku . EEeee~~ ya Allah ! sumpah geli gilaa aku . gatal nak matii . dalam hati aku keje sumpah seranah dia mcm2 . haha :D

hmm hmm k lahh sampai tu jekk kot yg aku nak cerita k lahh , assalammualaikum and bye2 :)


0 Comment(s)

0 comment[s] | back to top